Regicid

Am scăpat de dragostea obsesivă pentru X. M-a urmărit mulţi de ani, acum totul s-a destrămat ca aripile unui fluture uscat de mii de ani. Ca exterior seamănă , la față, foarte mult cu mătușa ei care nu-mi era simpatică, dar care era considerată cândva o frumusețe. Se confirmă, din păcate, prezicerea lui N. Sufletul omului este ca un copil, dar este greu să-l înșeli. Uite că eu m-am înșelat. Un spirit tiranic, excesiv de egoist, nemilos, evident cu alții, foarte milos cu sine însuși , un bărbat în chiloței de damă. Ciudat, bărbații par fioroși , dar sunt uneori mult mai blânzi. Există o răutate de viperă , nu sunt misogin, mă uit la fete tinere și mă gândesc cum le este sufletul, exteriorul nu spune nimic.Mă doare nespus ruptura, dar era necesară. A atentat și la bucuria mea de a scrie versuri, le-a tratat ca pe niște dulcegării, o, sancta simplicitas, pentru ce scriu poeții versuri, pentru cine? Eu nu am fost niciodată dulceag , urăsc cuvintele „dulci”, le folosesc doar pentru a ironiza pe cineva. Sau, în sinea mea, din pură iubire.S-a dus. A pleca este un fel de moarte. Ea a plecat din mintea mea, pentru mine nu mai există. Mă doare faptul că un timp voi fi urmărit de ideea că femeile sunt rele, ceea ce nu este adevărat.
Să bei dealurile dulci, înmiresmate și tăria munților s-o bei, sufletul iubitelor plecate și poemele și plânsetul de miei, la sfârșit să-ți sorbi propriile gânduri, sângele să se întoarcă-n piept și să mori, cum mărul moare-n sâmburi, să aștepți un an mai rodnic,îl aștept.
Cum să fii rege? Intreba. Sosim întotdeauna prea târziu la locul gloriei, scria Mugur. Culori neadormite vedea Manger, el chema luna afară, la plimbare.
O, zile, voi zile de teamă şi de speranţă, capete de regi decapitaţi, ore, picături de sânge regesc, nimeni nu ştie unde-i regatul dispăruţilor atlanţi. Mâini ce semnează condamnări la moarte, procese de conştiinţă, cu uşile închise, zile, voi, zile, jocuri de noroc pe estrada netedă , rostogolind bile, zaruri, capetele noastre obosite. Inocenţa-i o crimă? Răspunde-mi, regicide.
Boris Marian

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu