Chestionar

La o întrebare aparent banală, dar esenţială răspunsul nu a fost corect. Ce doreşti mai mult? Să fii bogată, celebră, pasionată (de ceva?), iubită sau toate la un loc? De fapt este un şir de întrebări. Răspunsul a fost – bogată NU ( incorect, oricine vrea să fie bogat, comunismul promitea şi el o bogăţie comună), celebră – NU ( corect pentru unii), pasionată ( răspunsul este condiţionat de o anume preocupare, înclinaţie), iubită- DA, absolut corect, cine nu vrea să fie iubit? Dar nu este nimic simplu, a fi iubit şi a iubi sunt două trenuri în mişcare paralelă, sensurile pot fi opuse. Poţi iubi fără să fii iubit? Îţi trebuie o mare doză de umilinţă, în sensul uman, necondamnabil. Se întâmplă, chiar des. Unul iubeşte, celălalt nu. A fi iubit, fără să iubeşti este la fel de tragic. Iată că un chestionar de doi bani ridică probleme existenţiale. In ce mă priveşte aş vrea să fiu foarte bogat, aş realiza sigur mai mult prin pasiunea pe care o am pentru poezie, iar despre dragoste este mai complicat , eu iubesc mai multe persoane, în grade diferite, în moduri diferite şi sunt iubit cam în acelaşi fel. Aici este inclus un roman întreg, din păcate nu am fibră de prozator, aş avea ce să scriu. Poezia este vioara mea, dar aici nu mă ajută.Iar aforismele nu sunt bune decât pentru delectare. Sfaturi poate să dea oricine, în sensul , orice om inteligent.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu