Gloria

Am avut un prieten TH, a murit de circa şase luni, s-a spus că a fost un pictor mare, acum nu se mai spune nimic, parcă omul nici nu a existat. A vrut să-şi scoată în timpul vieţii un album, nu ştiu de ce nu l-a scos, nu a rămas nimic, omul şi artistul TH va fi uitat. A trăit 70 de ani. Acum despre mine. Am scos şase plachete de versuri, unii mâau lăudat alţii m-au ignorat total, în special criticii de bază. Citesc multă poezie, ştiu unde mă aflu, nu sunt cel mai bun, dar în prima jumătate, peste medie, simt , ştiu că sunt. Din păcate nu ştiu să fiu sociabil cu scriitorii, criticii, mulţi sunt nişte scârbe, insolenţi, insensibili, neaveniţi, brutali, există şi oameni delicaţi, car tipul de critic, azi, este dur prin definiţie, de la durac, ceea ce în rusă înseamnă prost. Un mare rateu a fost cu mister alex. Un mitocan clasa a-ntâia, care m-a lăudat în 1995-1997 peste poate, pentru ca apoi, bvrusc să-mi întoarcă spatele, iar spatele lui este lat , ca la specia din care se trage.Manolescu este un aerian, citeşte numai ce îi convine, se laudă că ştie bine literatura română, dar lecturile lui au rămas demult în urmă. Este un călinescu al zileleor noastre, mai puţin nebun şi mai puţin scriitor, nu are talent literar, dar este inteligent. Sunt uluit de beatnicii lui Valery care mi se par nişte apucaţi , îşi bat joc de poezie, o consideră un bordel sau un WC, unde poţi face tot ce se numeşte fiziologie. Nu-i agreez. Deci asta este cu cariera mea, am fost cândva apreciat de Nina Cassian, Mugur, Maria Banuş, ultima, o femeie minunată, dar nici unul, una nu mi-au spus, eşti un geniu, nici nu era cazul, oricum iubirea mea, mania mea pentru poezie, pe care nu o bănuiai în anii 6o,există şi nu se potoleşte. Terner a sesizat ceva, la noi Dorian, fost redactor şef a spus ceva frumos despre mine, mai sunt nişte scriitoare care ma laudă, dar critică literară nu am. Asta este. Nu sufăr, mai mult mă mir. Când eram tânăr sufeream, fumam de nervi, acum am devenit înţelept, nu renunţ, dar judec în linişte. Mulţi au murit de necaz din cauza setei de glorie, nu merită.
Mi-a venit o idee - bărbatul şi femeia sunt cele mai interesante animale, dar de specii diferite, de aceea oricare relaţii dintre ei sunt compromise.O prostie care merită reţinută.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu