Moddernism

M-ai părăsit, normal, eu sunt evreul rătăcitor, azi in Zanzibar, mâine-n autocar, mă găsești la Barcelona,caut pușca lăsată de tatăl meu sub un palmier,mă scald în albastrul Mediteranei și ies alt om, vom fi Frumoasa și bestia. , vii la mine și te declar prințesă. Inima mea de câine îți aparține.Uneori latră în somn.Muncesc mult, de la 5 dimineața la zece, apoi de la cinci dupămasă la zece, deci zece ore. Nu-mi pare rău, dar să mă țină puterilde, Chiar am de gând să plec undeva. Nevasta-mea a cumpărat cu 24oo lei ( 8oo Euro) două locuri de veci ( de-ar fi plăcute), în țarcul cu familii mixte, adică maimuțe și oameni, evrei și neevrei, o invenție a evreilor din Helem , dar , în caz că vom cădea cu avionul sau la un cutremur , banii s-au dus, la fel, dacă nu mor în zece ani, dobânda este zero, am să retrag banii și voi trăi încă o sută, fără investiții în cuibușor de veșnicii.Ești o fiară, mă lași în gura singurătății , care are colți și scuipă foc. Condiția umană nu este tragică, dacă ești optimist. Eu, în clipele bune, sunt un optimist. Tragediile ni le provocăm noi, oamenii. Eu nu fac caz dintr-o mică tragedie, am spus, mică. Era un vechi amor, îl păstram ca pe o relicvă. Mă doare schimbarea unor oameni la care am ținut, meschinăria, ipocriziia, nu pentru că eu m-aș considera un sfânt, ci pentru investiția de încredere care se pierde. In plus, a intervenit un individ, pe care nici nu-l cunosc, din nou ideea că justiția mă duce la Kafka, de parca aș fi executat la marginea unui maidan, cum a pățit Josph K. neștiind ce făcut. Malraux nu-mi place, era un revoluționar retoric. Moartea nu este o margine a vieții. Condiția umană este o noțiune abstractă , fără fapte concrete. Deci , dezertorule, ai dezertat, cuvântul vine de la deşert. Eşti un gol în spaţiu. Un nimic. Iar nimicul nu aude, nu vede. Ai spus că sunt toamnă şi m-am făcut toamnă adevărată, aur bătrân, argint rece şi trist. Ca scarlatina ce arde. Cine a scris asta? Nu veţi crede. Iţic Manger, tradus de Nina Cassian şi Israil Bercovici. Poftim modernism.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu