Masoch

Un bătrân atât de simplu după vorbă, după port, mă simt eu în faţa figurilor lui R. Este „ireparabilă”, şi-a făcut o carcasă şi „joacă tare”. Nu mă implic în jocul ei. Am fost un fraier când eu te-am lăsat plângând, vorba cântecului. Viaţa dă lecţii dure. Acum va veni fie cu unele explicaţii puerile, fie cu nimic. Mi-a demonstrat că este mai deşteaptă decât mine. Deşteptăciune pe care nu am avut-o niciodată. Nici nu am nevoie de asemenea isteţime. Ai ochi de fecioară frumoasă, iubito cu părul şaten, lăsat pe umerii netezi ca zarea-n pustiul Goshen, zâmbeşti ca un prunc înaintea descăturţării din vis, zadarnic aş vrea doar cu mintea să-mi stăpânesc ochiu-nchis, în mine, în inima care, bătând nebuneşte, cerşind, îţi caută cu viclenie dorinţele, şarpele –jind. Este un cazino închis,prea multe figuri, furii peste măsură, nejustificate, apoi reveniri bruşte, capricii, de ar fost muzicale... Peisajul alb ca nudul zărit cu ochii-n spasme, strălucitoare neaua, pământ topit în lapte, viaţa mea trecută e numai un generic, viaţa mea viitoare, un astru-n întuneric, viaţa mea e-o boală, ea pâlpâie-n cuvinte, eu am chemat un şarpe din versuri să m-alinte, îţi aminteşti, iubito, pe când erai regină şi în întreg regatul doar noi eram lumină? Boala filosofilor este de a căuta certitudini, confirmări, boala poeţilor este exact opusul ei, ei caută incertitudinea , derizoriul, trăiesc cu ele, ştiu că sunt efemeri. Poeta CD, neştiind cine sunt, neştiind că sunt evreul care a bătut-o la cap, îmi publică aproape entuziastă nişte poeme. Apoi, eu îmi declin identitatea şi nu mai publică nimic, nici nu mai răspunde la scrisori. Am fost bătrân, acum întineresc, am renunţat la băutură şi ţigară, devin tot mai curat, mai îngeresc, când voi muri, veţi spune, uite zboară, se luptă inima ca un balaur fumegos, e pregătită barca, trecem Styxul,în ultimul moment renunţ, sunt mai prejos de acest gest, prefer să-mi caut pixul, hârtia, lampa, cărţile din raft, cu moartea nu fac Bruderschaft. Marele Masoch afirmă că femeile vor să domine cu orice preţ, că între bărbat şi femeie există un permanent război, că numai momentele actului sexual îi pot uni pentru o clipă. Interesant. Desigur, exagerat. Sunt destui bărbaţi proşti care ar dori ei să domine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu