Naufragiatul .şi celălalt

Naufragiatul şi celălalt
Un călător venit din zări, de peste mări, s-a rătăcit în urbea noastră liniştită. Este drept, mai murea câte un localnic, fie de inimă, de cuţit sau dintr-un os de peşte. În rest era linişte deplină. Fiecare mergea la o slujbă, nimeni nu ştia care, fiecare era însurat, dar femei nu se zăreau pe stradă. Deşi oceanul era departe, noului venit i s-a spus Naufragiatul. Nu povestea nimic, de parcă îşi pierduse memoria. A ales o gazdă, o femeie în vârstă, cu un ochi alb şi unul roşu. Femeia nu vorbea, scotea doar sunete, dar toţi o înţelegeau. Naufragiatul nu făcea mai nimic, serviciu nu avea, ziua, picta uneori, un peisaj, norii, plopii, o umbră ce trecea drumul. Noaptea ţinea lumina aprinsă, o lampă cu fitil, citea până în zori. Ciudat era că nu venise cu cărţi. Nu se ştie ce citea. Au trecu ceva luni bune, când a mai apărut un individ, semăna la chip cu primul, dar era ceva mai scund şi mai oacheş. S-a apropiat de gardul casei în care locuia Naufragiatul, a scos un pistol mare, lucios şi cu două focuri a ucis şi gazda şi pe Naufragiat. S-a iscat o hărmălaie, din curţi au ieşit oameni cu topoare, furci, şeriful nu era nicăieri, dormea la o ţiitoare. L-au legat pe ucigaş, acesta nici nu s-a opus, ceea ce a trezit un oarecare respect. A apărut în fine şi şeriful. De unde eşti, cine eşti, nimic. La urmă omul a mărturisit – era fratele meu, mi-a furat logodnica, a luat toţi banii din casă, fata a murit de friguri, că veneau din Asia, am aflat de curând că s-a ascuns aici, în satul cu oameni ca voi. Bine, dar ce ai avut cu femeia, de ce ai ucis-o şi pe ea? Eu sunt miop, am vrut să-l nimeresc pe fratele meu, dar am nimerit prima oară în ea. Ar trebui să te spânzurăm, mormăi şeriful, dar bătrâna nu mai vedea şi nici nu auzea mai nimic. I-ai făcut un bine. Aşa e, oameni buni? Nici un răspuns. Apoi, du-te omule, şi lasă-ne într-ale noastre. Negricosul, semăna cu un portorican a făcut stânga-mprejur şi s-a dus. A fost găsit după câteva zile spânzurat de un cactus- gigant. Nu se ştie, s-a sinucis, a fost ucis, dar pe cine interesesa chestia asta? Povestea nu are nici o morală.
BORIS MARIAN

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu