Obsesia

Nu-i frumos despre un om drag să spui că minte. Minciuna a apărut ca o armă de apărare, apoi de atac, apoi mijloc de jaf. O întreagă istorie. Ce este ciudat că mincinoşii se supără când le spui direct ceea ce sunt. Consider că nici o minciună nu se justifică. De aceea nu-mi place jocul de poker. Şahul este un joc cinstit. Dur, dar cinstit. In 1961, R.era îndrăgostită de mine, în 1962, la venirea mea din M. era şi mai . Apoi, în 1963, brusc s-a răcit. Este drept , că deşi ţineam la ea, mă puteam îndrăgosti de oricine, nu eram încă bine „fixat”. Totuşi, ca pentru un test, i-am propus să ne căsătorim.Nu era prea entuziasmată. Avea doar 19 ani. Avea dreptate. M-a expediat. Am venit iarna, mi-a spus că face revelionul cu alţii. Am înghiţit în sec. In 1965, primăvara s-a trezit brusc că doreşte o reluare a relaţiilor. Era tardiv. Prima minciună şi cea mai gravă, aşa mi s-a părut, a fost că a afirmat , nu înţeleg nici acum de ce , că eu aş fi fost cel care am părăsit-o. Tocmai eu, care am suferit mult, desigur, din orgoliu, din cauza gestului ei. Acum minte că am fost dragostea ei, că i-a spus cineva că relaţia noastră a fost „rară”. Am păstrat în memorie clipele petrecute cu ea, două vacanţa am fost nedespărţiţi. Atât. Se spune că cine trădează o dată, poate trăda de o sută de ori. De aceea cei care îşi trădau monarhul, erau executaţi de următorul, care beneficia de trădarea şambelanului. Urăsc trădarea, nu-i iubesc pe trădători. R. este un caz special. Nici acum nu-mi explic atracţia pe care o exercită asupra mea. Nu am încredere nici acum în ea, nu-mi place discreţia ei, nu o apreciez, pentru că eu sunt un prost, de la cuvântul rusesc, prost, simplu. Eh, R. o să te judece Domnul, eu nu am cum. Am cunoscut diverse persoane, femeile mint mai rar decât bărbaţii, dar şi când mint, mint groaznic.De pildă N. Nu minte, dar este prea bolşevică. Metaforic vorbind. Nu mă distrează. Nu are umor. Este crudă, cred că unchiul ei a exprimat cel mai bine caracterul familiei.Se spune că era perfid. Cred. O făcea din interes şi din linearitatea „ondulatorie” a aşa zisului pcr.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu