Concert de vioară


Concert de vioară

În mijlocul unui concert de vioară, se auzi  din sală un răget. Un rinocer în sală, vai.De sub podea țâșni o apă verde , oamenii s-a cățărat pe spetezele scaunelor, speriați de moarte. Apa vorbea în cuvinte groase. Dar răgetul încetă. Un puști înfipse în gâtlejul animalului un briceag personal și concertul continuă ca și cum nimic nu se întâmplase. Un tremolo dulce, orchestra îl însoți cu bucurie. Un nou scandal. „ Unde e rinocerul meu Petrică?”, striga stăpâna, o bătrânică firavă. Abia mai sufla bietul rinocer. Ce știa el de frumusețea partiturii? Iar apele creșteau. Concertul s-a încheiat sub ape. Din crăpăturile de pe acoperiș pătrunseră hulubi uriași. Lavine de lumină coborau din cer. Doar taurii lipseau, plecați în luptă dreaptă cu toreadorii ucigași. Un cioclu apăru și culese cadavrele, urmară slujbe peste slujbe.  Ce se întâmplă aici? Întreabă un polițai chemat în grabă. Un martor încerca să-i explica în limba maori, dar polițaiul se făcea că nu înțelege. De fapt ce spunea martorul?  Câmp cu maci jur-împrejur,vântul bate în amurg,eu am părul tot mai sur, pe sub stele ape curg. Tu ești goală, eu alerg, ești nebună, eu sunt bleg,vreau să spun ceva, încerc, suntem singuri, nu aleg.Ne iubim că e prea larg spațiul, prea e androfag, pe ocean aș fi catarg, Ești fragilă, eu sunt fag. Astfel viața ne-a trecut, în contract termenu-i scurt, cimitirul nu e mut, deși mort, eu nu sunt surd. Paznic la castelul Măriei Tale, Doamnă,îÎmpart bilete celor care doresc să doarmă , în brațele divine ale Măriei Tale, nu Ți-am vorbit vreodată și nu Ți-am stat în cale. Sunt duhul Tău ce toarce În Tine visuri roșii, să se desfete-n patul  Tău moale, ticăloșii. N-am fost gelos, nici rece, doar paznic eu Ți-am fost, cum să ridic privirea la Tine, eu, un prost? Ți-am fost iubit odată,în secolul trecut, acum fumez o pipă și mint că nu Te-am vrut.

BORIS MARIAN

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu