Ab Iove


Ab Iove

Ab Iove Principium, spuse unul cu pantaloni mov, ia să-l luăm de bărbăție  și să i-o tăiem cu paloșul lui Ștefan. Why not? Chicoti altul   rupt în fund. Când se sparge ulciorul, ucenicul este de vină, mormăi regele pungașilor. A bon entendeur, salut, băi tată. Fără femei, bărbații ar fi niște pui de maimuță, spuse cu  aplomb doamna de la capătul aleii. Orice problemă simplă devine irezolvabilă,  când  începem să ne adunăm, așa grăi un premier în rezervă. Hi-hi, totul este posibil, dacă nu știi despre ce este vorba. Cine o fi spus-o? Cred că Zarathustra. Am un prieten care își consumă invitații la cină, la plecare ies numai oasele. Cică amerindienii complotează împotriva Terrei, asta crede baba Filofteia  care a terminat filosofia definitiv. Se spune că seuvii ( șvabii) de pe Rhein credeau în ce spun caii, probabil că în secolul VI numai caii vorbeau germana . Ivan cel Groaznic era un mare admirator al lui Vlad Țepeș, fiind și mai tânăr, iar la vârsta de 40 de ani  era deja nebun și l-a lovit pe propriul fiu în cap cu sceptrul, omorându-l. După aceea a plâns trei zile. Deci nu era nebun. În depărtate țări, iubita mea pleca, doar vântul prin frunzișul pădurii repeta, ea va veni, veni-va, cum vin cocorii-n zbor, iubita mea plecase-n orașul Baltimore. Vor trece ani și secoli, războaie, vise, gol este pământul astăzi ca după un jaf la mall, când  va veni iubita, eu nu voi fi deloc, orașul va surâde că alții au noroc. Astfel de poezie proastă de mult nu am întâlnit în propriul meu creier. Nu scăpăm de stigmatul  tinereții, întinde brațul, vei zări semnul dragonului, nu-l spală ploile, nici DERO, nici sărutările femeilor flămânde, dragonul se strecoară printre bulgări, ceață, îl zărești pe alt braț, alt  fund, în vecii vecilor. Un om avea un creier de cositor. Visa figurine din acest aliaj gri  care nu prea încântă ochii, a dispărut cositorul din toate țările, numai creierul omului mai păstra un kil două sute de grame.  A fost declarat geniu. Mi-am amintit de Pygmalion, de alchimiști, Doamne, ce visători. Originea omului a fost o obsesie pentru cei ce nu au ce face. Simplu – sexul femeii este la originea tuturor geniilor.  Omul modern este vulgar, frivol, vesel, prietenos și, uneori, măgar. Protagoras a fost un derbedeu care mie îmi plăcea. Mulțumesc Domnului pentru fiecare zi,  că nu știi ce te așteaptă chiar pe un adăpost de pietoni. Îmi zăresc piatra funerară în cimitir, eu stau pe ea și fluier. Se scoală un decedat mai sobru și face scandal. „Ce ai, bre, omule, nu ne putem hodini”,„ Dar ce nevoie  aveți voi de odihnă într-o veșnicie, că din nimic, nimic nu iasă”. Ia unul o piatră mai ascuțită și mi-o potrivește în moalele capului. „ Acum ești ca și noi, te poți hodini, bre, omule”. Uite, dom”le ce chestie?!

BORIS MARIAN

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu