Ascultă

 

Ascultă, Eli, cred că ești frumoasă .Mi-ar plăcea să spun ceva adevărat. Îi aud vocea, totul se schimbă. Șacalul puse mâna pe telefon. Te place Nae, se aude în receptor. Trebuie transcrise aceste cuvinte. De ce nu?   În pauză mă trage deoparte și-mi face vânt de la etajul șapte. Arăt mohorât. O fi pe moarte? Întreabă un trecător. Cred că a încercat să facă puțină gimnastică. Nimeni nu este în apele lui. Începe ploaia. Am să povestesc totul, dar când? Ploaia se oprește. A doua zi ciocănesc la ușa lui. Se deschide după o oră și iese o hârcă rea pe o mătură. Din expresia feței nu poți deduce nimic. Cum te cheamă? Soarele năvălește pe fereastră, păsările ciripesc, în cameră mai este un bulldog uriaș. Carolică se săpunește , în timp ce mă informează că pitbull și bulldog sunt două plante diferite. Părerile sunt împărțite, prietenia s-a stricat. Întretimp , o javră din vecini mă anunță că nu mai publică un manuscris trimis de mine, pentru că proprietarul editurii a plecat la Poarta ASlbă pentru documentare pe trei ani. Na, că a intrat microbul și în lumea literelor. Dezolat, deschid dicționarul de simboluri și ce citesc? Abanosul se caracterizează prin culoarea sa neagră. Abanosul alungă frica și rușinea, simbolizând intrarea în infern. Abisul este ceva mai rău. Apare uneori ca un monstru, spre deosebire de Dumnezeu care poartă haine albe. Unii cred că abluțiunea te curăță de păcate. Nici vorbă. Mai mare respect avem față de acrobați, mormintele lor se află în apropiere de cele ale artiștilor. Sărim peste Adam  și ajungem la aeroliți, semne cerești de bunăvestire. Ocolim subiectul cu Afrodita, e prea încurcat. Iubesc culoarea albastră, este  adâncul privit în profunzime și în înălțime. Despre albină –numai bine, nu minte și muncește. Alchimia este domeniul șarlatanilor. Știați că alcionul este o specie de pescăruși, cândva dușmăniți de zei? Am cultivat plante exotice, imaginare. Veneam în fiecare noapte. Ridicolul nu este cea mai mare nenorocire. Cineva s-a aplecat prea mult peste balcon și a căzut în capul unui înalt funcționar. Putea să cadă în sine însuși. Se scriu miliarde de poezii, ca stelele, castelele.

Așa cum Moise a scos apă din stâncă, de ce să nu scot eu un strop de iubire din neiubirea voastră, iubindu-vă?

Inconștienți ca peștii în jurul cârligului. Zăresc o barcă plutind cu vâslele lăsate în voie, în barcă nu mai e nimeni. Încerc să nu o iau razna, dar tot deviez. Sufletul nu are busolă. Niciodată. Misterul nu are busolă. Doar toamna aurită este reală, ca și roșul sângeriu al copacilor, zărit cândva în Massachusetts. Dar și la Muntele Roșu. Ce plictis o fi fost la începutul Lumii? De ce nu ar fi fluturii sufletele celor morți demult?

Un coșmar frecvent – mă aflu undeva, nu sunt acasă, nu știu unde mă aflu, văd oameni cunoscuți, ei nu mă recunosc, încerc să le explic ceva. Nu ne înțelegem. Oare aceasta este din viața anterioară sau din cea viitoare?

Unele scrieri seamănă cu florile artificiale. Prefer buruienile, sunt vii. Îmi place mirajul, floarea de cactus. Troistan și Isolda, Romeo and Julia, eu și iluzia.

Sub ochii uluiți ai motanului negru, șoarecii joacă o piesă,nu vor vi mâncați înainte ca piesa să se termine. Cum este orbirea? Vezi și nu vezi. A te privi în interior este mai important și mai periculos. Mă reevaluez permanent. Împrejurările neprielnice mă fac mai puternic. Nu m-am lăsat servit niciodată. Dar iubit- da. De iubire nu te poți sătura. O imensă foame de iubire.

Îngăduie firii tale să supraviețuiască.

Îți ia jumătate din creier, din voință. Trăim între buline, droguri, smoguri. Clopot robust. Victimă și efect. Numărul zece latră. Mulți oameni au reverii. Dar nu-l știu pe psi. Ne stingem încet ca-n vechiul Tibet. Cuiva i-a dispărut iubita. S-a evaporat. A simțit libertatea de care se bucurănebunii. Ca un sinucigaș. Nu înțeleg pe cei care își sapă groapa sub amenințarea pistolului. Oricum , ei știu că mor. Atunci, de ce? Te aperi cu lopata de pistol. Aceasta este demnitatea condamnatului. Trebuie să înfățișezși acest aspect. Nu sunt o pildă, nici de pildă. Urma în care timpul se-ndepărtează. Voi, descendenți, sânge în cleștar. Noi, lacomi și acum. Gust de cenușă? Spune, te rog. Mulțumesc. Hohot de râs, homeric și himeric. Ecou monstruos. Nimic nu mai urmează. Să-l văd eu pe William Shakespeare încolonat, între douămiiști. Treceam peste o râpă adâncă, mă întrebam, ce caut eu pe această bârnă mâncată de umezeală, gata să se rupă? O, biruință amoroasă. Ecce homo. Nicăieri, niciunde. Norocul existenței mele. Selbsterfahrung, cercetarea de sine. Voi mai dormi vreodată?

Să-ți pierzi vocea, abia atunci începi să gândești. O lumină aurie îmi pătrunde prin pleoape. Cineva îmi smulge corzile vocale. Nu putem lăsa mizeria să ne pătrundă în suflet. Adică - frica de moarte, ura față de semeni, minciuna. Am și eu multe chipuri, unele nu le cunosc nici eu. Mila nu mi s-a părut o virtute, deși multe fapte bune se nasc din milă. Dar ea umilește, chiar cuvântul conține milă. Țin mai mult la dreptate și la independență.

Nu am resentimente. Lupta nu te poate lăsa cu resentimente, câștigi prin faptul că lupți .Resentimentul este un semn al înfrângerii.

BORIS MARIAN

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu