Uciderea pruncilor

Din nou mă părăsește cineva. O zi, o ființă, o scrisoare, tăcerea, trădarea, et caetera. Gurdjiev spune – Dacă un om trăiește fără o luptă interioară... el va rămâne așa cum este. Amintește-ți oriunde și mereu de tine. Nu fii afectat de evenimentele exterioare. De fapt ele nu fac rău nimănui, noi ne lăsăm afectați. Sinceritatea față de tine însuți aduce mare suferință. Cui? Ție și altora. Deci? Comoara umililor, cum scrie Maurice Maeterlinck.„O, ești frumos cu numa-n vis un înger se arată”, scrie Eminescu, unul dintre geniile lumii. „ Eu, însă, voi dormi, fiindcă există o moarte.Dar acolo, sus, pe somnoroasele coline albastre sunt oare-nrădăcinat ca un copac? Deși mort, lutul acesta care mă cuprinde, mă găsește oricând pregătit să trăiesc”. Este epitaful scris de Faulkner. Să găsim o armă anti-tanti... Am eu ciudă pe cineva. Este bine că scriu, altfel m-aș pune pe scandal. Așa suny și eu civilizat. Persoana mă scoate din sărite periodic, este secretară „generală” de redacție, un șarpe boa-constrictor, niciodată nu am reușit să o simpatizez, are pielea rece și galbenă, nu știu ce femeie a fost, acum este o mașinărie greoaie și periculoasă, intrigantă, etc., FU! Profan vine de la profesor sau invers?Fericirea înseamnă o sănătate bună și o memorie slabă. Unii sunt fericiți numai fiindcă există. Nu există calea spre fericire, fericirea este chiar calea. Fericirea este la picioarele noastre.Ești fericit când ești iubit. A dori să trăiești este secretul fericirii. Uneori o ușă deschisă lasă fericirea să intre. Nu există fericire fără iluzii.Si totuși mândru fiind de umilirea mea, eram un condamnat trîind cu o para, cu un poem alături pe-o mare de minciuni, cu stropii urii-n valuri sărindu-mi în perciuni. Si am tot mers nainte, ca Noah și Columb, într-un târziu găsindu-mi sipetul –aur scump, acea înțelepciune cu care nu te naști, să nu fiu nici prea mândru și să nu fiu nici laș. Uciderea pruncilor nu a servit de cât cauzei picturii ... mișcarea brațelor, strălucireasăbiilor,țipătul mamelor, mulțumirea monarhului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu