Eu sunt scriitorul

Eu sunt scriitorul de vagoane din gara veche, fără nume, ți-aduci aminte, Napoleoane, prietene al meu, nebune? Eu nu scriu versuri, umplu pagini cu fluturi, uneori coboară pe albele hârtii doar lacrimi de îngeri, distilând în soare. Cercul s-a-nchis la anu-o mie, „Ce scrii?”, mî-ntreabă azi un critic, e lipsă mare-n poezie, iar eu nici n-am să mă justific.INCERC SĂ MĂ INTERPRETEZ PE MINE DUPĂ LECTURA Comediei Divine, eu îmi scriu textul, regizorul sunt eu, uneori se amestecă și Dumnezeu, dar spectacolul este mereu întrerupt de exclamațiile unui surd, poate că surzenia lui este darul Demiurgului. Murgule, Demiurgule, ce mai faci, drăguțule, calul meu, huțulule, hoțule, Demiugule, că mi-e drumul lung spre casă, casa mea din raze, deasă, iar Valery spune că „fantoma totală a DADA se trezește ca Tristan Tzara ”. All the world is a stage, iar noi suntem actorii, bieții shakespeari cu care respiri aerul tare din Ursa Mare. Mă simt foarte singur în zilele noastre, încercând să apăr autonomia esteticului, scria Harold Bloom, deosebindu-se de Leopold Bloom al lui Joyce, de Allan Bloom, profesorul american de multe științe, iar mie îmi place mai mult sloganul lui Mahno, „Anarhia, mati poriadka” adică „Anarhia, mama ordinii”. Maimonider spunea că răul care ne roade este sentimentul efemerității. Isus a venit cu ideea nemuririi, de fapr grecii au inventat-o, dacă nu alții, mai devreme, babilonienii, sumerienii . Toate religiile se bazează pe o fericire veșnică, iluzorie, imposibilă. Cum de nu ne sparie moartea altuia, Darie? Să fim lucizi, asta spun, în acest timp nebun, ferește-te zic, de cei ce nu zic nimic, ei se cred totul, oricum, dumus, ergo sum, nu pot să cred în absurd, deși Domnul este cam surd, iar apele fluviilor curg spre oceane de lacrimi, dar nu le ajung. Bucuria de a te trezi la miezul nopții, în miez de zi, de a scrie versuri pe care nu le citește nici orbul cu sensibilitatea în dește, sihastru nu sunt, nici sfânt, poate nebun, raiul e doar o coală de hârtie, vor înflori în curând grădinile-n cer, morții blânzi din pământ.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu