Om sfârșit

Dacă veți continua să credeți că sunt un om sfârșit, va trebui cel puțin să recunoașteți că sunt sfârșit pentru că m-am apucat de prea multe lucruri și că nu mai sunt nimic pentru că am vrut să fiu totul, scrie Giovanni Papini, parcă aș scrie eu în locul lui , dar eu nu mă simt sfârșit.Tu nu ești mort, tu ești în rătăcire, suflet al nostru, care atâta plângi ( Dante). Trăindu-și vârsta singur și sălbatic( Ariosto), apoi Papini – Eu n-am fost niciodată copil. N-am avut copilărie. ... Incă de copil m-am simțit cu totul singur și deosebit – nu știu de ce... Eram îngrozitor de antipatic tuturor... Eu fugeam de oameni, iar ei nu mă băgau în seamă...Nu-i iubeam, iar ei mă urau. Genială este cartea lui Papini, fiecare avem ceva din diabolicul său personaj, care mai este și demn de milă. Nu am pălărie , baston, nici câine, pipă, trombon, un dric și-un magnetofon să pot recita și în somn, să-nalț cu un semiton viața de campion, iubita să umble-n jupon, eu fiind spadasinul gascon, astfel mașina de scris mă duce în Paradis. Se spune că te caut, tu să nu crezi, sunt zvonuri printre crengi, de huhurezi, se spune că-s pierdut de dorul tău, e-o vorbă goală aruncată-n hău, se spune că aș vrea să mor, e o minciună, știi că am umor, se spune ( dar ce nu se spune?), că mai trăiesc așa, printr-o minune. Pentru a-ți scrie istoria vieții trebuie, înainte de toate să trăiești, spunea Alfred de Musset... In timpul războaielor napoleoniene, soții și frații fiind plecați să lupte, mamele neliniștite au dat naștere unei generații de oameni pasionali, palizi, nervoși. Așa, cred că s-a întâmplat îmn fiecare aecol, în special la începutul anilor 4o din secolul XX. Eu sunt „un copil de război” – nervos, ipohondru, egoist, ambițios, nestăpânit, etc. Dar ce înseamnă un om în infinit, întreabă senin Blaise Pascal și are dreptate.„La Bulawayo domnea peste o țară imensă Lobengula, urmașul luiMoselikatse, șeful matabelilor, stăpânul tribuluimachona... Lobengula constotuia o forță mult mai importantă decât șefii bechuani sau swazi..ISTORIA Africii în cel mai suculent stil .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu