Oglinda

 

M-ai întrebat cum putem fi  în același timp părinți, copii și frați. Simplu – eu am vrut o fată, tu ai vrut un băiat, într-o noapte, ca oglinda, visul s-a împlinit – eram într-o cameră numai cu oglinzi, eram șase și ne puteam săruta în voie. Din cauza asta m-am trezit cu o durere de cap,mi-am luat tensiunea, aveam aproape 20 . M-am dus a doua zi la doctor. Măsurătoarea lui arăta  cifre normale. I-am explicat că iubirea mea este o marfă care nu se cere. Dar sunt mereu gata să o ofer unei femei frumoase. „Marfă”, zice doctorul, un tip cam de 60 de ani,  cu o mustață de Avram Iancu. Prin fața ferestrei trece o fată cu pulpe albe, pline, înfipte în cizme de lac. În spatele ei fluieră doi liceeni. Aruncă  un chiștoc sub o mașină, se iscă un incendiu, tipa nici nu se oprește, liceenii  fug, pompierii veniți în grabă lovesc o bătrână care decedează pe loc. Noroc că avea asigurare pe viață. Nepotul ei s-a îmbogățit. Din ziare s-a aflat că unul dintre pompieri s-a spânzurat din cauza remușcărilor. Ca să vezi unde duce apetitul. Diferența dintre bărbat și femeie este mare. Bărbatul este un animal, uneori inteligent, este hotărât pe moment, pripit, pare curajos, e instabil psihic, adică nu e bun de nimic. Prin generalizarea clonării va deveni inutil. Nu-l vor salva orgoliul, fanfaronada, ignoranța, violența, cruzimea, viclenia.  Finitta la commedia!   Femeia e subtilă, are multe fețe, e diplomată, superioară sub aspect intelectual, se răzbună după milenii de umilințe, urmează neo-matriarhatul.  Bărbatul iubește, femeia primește sau refuză. Ea este o majoritate. Mai mult, pot aduce la viață și muribunzi, dacă este nevoie.

Uite , de aceea am copiat eu un cântecel khazar-

Toamna-ți dă podoabe, între sâni o salbă,

Iarna-ți prinde boiul ca o cingătoare,

Iară primăvara te-nveșmântă toată,

Tu alergi, frumoaso-n nopțile de vară.

Atâtea veșminte, totul e vremelnic,

Te lepezi de ele, nu mai avem nume,

Eu n-aș fi khazarul și ar fi mișelnic

Să nu fii iubită-n vis, din altă lume.

BORIS MARIAN     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu