Lucifer

 

Îmi place numele, ar trebui să fie un personaj pozitiv. Aș purta acest nume, cum fetele se pot numi Lucia, Lucecita, Lucy. Mi se spune – ești însurat, ca și cum trenul nu ar merge pe șine, nu ar avea roți. Am o căsnicie model, adică are și hopuri, un coleg m-a făcut cândva gelos, dar a fost o impresie și totul a trecut. Am produs și eu deraieri,  am roșit uneori, dar familia este sfântă. Am un mare respect pentru Decalog,  în special pentru a doua parte. Și totuși mă-ndrăgostesc zilnic.  Așa cum un pasionat de tablouri ar cumpăra orice tablou valoros. Și totuși iubesc. Am cunoscut o fată cu care nu mă mai văd de 50 de ani și cu care mă cert zilnic , în gând.  Am cunoscut o fată care este pe moarte, mi-a spus că mă adoră, apoi a încetat să mai scrie. Am crezut că a murit, nu a murit. Refuză, probabil dezamăgirea. Mi-a spus o fată că eu calc în picioare sufletele oamenilor. Nu cred. Mi-a spus o fată că sunt ori nebun ori orb. Iar nu cred. Am văzut un clip muzical minunat, un chip cunoscut și altul nu. Se numea Duchetză, adică simți tu oare?  Cum poți spune cuiva  dragă, dacă nu știi că ești iubit? Poți. A fi ortodox? Este prea mult, fiecare a călcat strâmb. Important este să crezi în suflet. În sufletul tău, altfel nu exiști. Respiră adânc, este martie. Se schimbă lumea, lumina. Ce este o căsătorie fără bariere? Habar nu am. Într-un autobuz aglomerat se poate întâmpla orice. Nu la furt mă gândesc. Zâmbetul face sacoșa mai ușoară. Fă un gest mic și va ieși un scandal mare. O noapte de bine. De ce nu se spune – vă doresc o noapte bună? Binele este ceva neobișnuit. Ori schimbi lumea ori te schimbă ea pe tine. Iubirea la modul infinitiv. Subjonctiv. Obișnuiți-vă cu oamenii perfecți. Prietenii la nevoie nu se mai cunosc. Altruiștii stau mereu la coadă. Fii tu însuți și ai să rămâi singur. Binele este ca și kilogramul, se împarte până la miligrame.  Un prieten rece este un om mort. În memorie rămân numai gesturile mici. Dă-i vieții un sens și te-ai nenorocit.  Tainice sunt căile omului. Cu cât ai mai multe convingeri, cu atât le vei pierde mai repede. Până la fericirea deplină mai este un pas. Nu l-a făcut nimeni.

BORIS MARIAN

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu