Post-colind


Post-colind
 
 
Fiecare este rege în inima lui sau cel puțin prinț. Bunul Mefisto m-a pus să-mi iau computer prin 2009. În viața mea nu m-am umilit în fața cuiva. Dar regatul Net te poate pune la grele încercări. Am   venit în cetatea  ASTROLOGII  DE BALTĂ. Iubire mare până la primul schimb de păreri. Am eu un fel , când zic ceva  ori mi se aplică un tomahawk , ori sunt dus în pustiu și lăsat acolo să urlu ca un biet șacal. Porțile cetății se închid și nici un semn cabalistic nu le mai urnește. Am revenit în zdrențe , am cântat din liră,  nimic. Un străjer mi-a aruncat și un pietroi în cap. Lumea este bună. Trăim în cea mai bună dintre lumi.  Am rămas prieten cu acel duce, dar mi-a spus că nu el este cel care se opune reprimirii mele ci un comitet de oameni ai muncii. Bun, împreună cu un alt dezmoștenit am venit în cetatea VIOLET PE STRĂCHINIU. Primire frumoasă, ospățul  era în toi, amazoanele se plimbau bucuroase prin cetate, ce am fluierat, ce nu am fluierat, de trei ori m-am trezit dormind  în pustiu. Măi, să fie. Am ales  cel mai munte – MOARTEA  FĂRĂ MOARTE.  Acolo, niște îngerași invizibili fac și desfac, te trezești dat afară fără motiv. Sihastrul -șef este plecat pe veci în Australia. Alții fac jocurile. Ce jocuri, asasinate poetice. Acolo poți intra , dar  la fiecare cuvânt, vine un mic diavol și-ți leagă fălcile. Ba îți atârnă și un viermișor de pleoapă să nu te simți ignorat.  Precum Ulise avdem și noi Ithacile noastre ( nu mă refer la publicații cu nume similare) , am cunoscut minunate Penelope. Am găsit și prieteni precum Castor și Pollux, nu toate castelele sunt  conduse de  Ciubăr Vodă. Dimpotrivă. Am întâlnit  adevărați prinți și regi. Asta ne lipsește nouă -  regalitatea  morală. Lor le spun la mulți ani, acolo voi bea un vin roșu, vinul prieteniei.

Nu spune niciodată că viața este minunată. Cobești. Mai sunt și umbre decoltate. Și hrube, turbe, turme, sunete surde, orgolii absurde, ferește-te de supernormali.  Ei pot ucide un om,un cal, un șacal. Fără moarte nimic nu are sens, poți să nechezi, să  te frizezi, refrigerezi, ieșeam pe stradă fără picioare, fără vintre, fără inimioară, dar de suflete avem nevoie, ca zoologul ce doarme cu Zoe.  Știți ce lipsește?  Un șah și un MAT ( 1948) și un pat, un marș funebru la tonomat. Gen Varșovianka sau marșul lui Chopin.  Iartă-mi , Doamne, trufia, este de fapt prostia- trufanda, nimeni nu suportă trufia, deși aproape toți sunt trufași, în ilegalitatea lor intimă. Noi nu răspundem de faptele noastre, cum nici faptele nu răspund de noi, precum copiii din flori.  Hieratică iertare hibernală. Nimeni sau aproape nimeni nu cunoaște iertarea. Nici limba chineză nu este atât de dificilă precum iertarea. Umblu printre oameni și statui, inimă au mai mult statuile. Nu mai spun de câini. Inima lor bate cu două sute.

 

BORIS MARIAN

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu