Antireceptor


Antireceptor

 

Oamenii –zei stau la coadă la ouă. Stăteau, acum stau și cugetă. Citeam pe Brodski, mare poet aproape uitat. Sosim întotdeauna prea târziu la locul gloriei. Cartea regilor. Visam să fiu rege și am fost. Tu știi ce-i un poem? Nu, răspunde  un cerșetor cu vioară. Călcăm deja pe un pământ strălucitor. Nu știm de ce. Albinoni, Anonimul venețian, Chopin, Porumbescu,  trist, trist, trist. Cred  că printre antecesorii mei au fost și muzicieni, nu numai croitori, bețivi sau mici negustori, acolo. De ce?  Păi mă atrag aceste ocupații. Nu le-am practicat. De sunt poet,să spună alții mai deștepți. Iar deștepți sunt mulți, prea mulți pentru un Pământ mic. Când am descoperit eu că sunt viu? Când am devenit eu independent? Când am iubit prima oară, pe cine? Nu există eșecuri în dragoste, cum îmi spunea o fostă amică, nici respingerea, nici trădarea nu sunt eșecuri,  eșecul este renunțarea ta, unilaterală la dragoste. În sunet de flaut se anunță ea sau așa se anunță vânătoarea? Singurătatea absolută este o mare pedeapsă, uneori meritată, uneori nu, doar omul credincios mai găsește alinare. Iubirea are adesea gustul pelinului. O suporți? Nu cred că aș putea fi singur. Fiecare este o lume, de ce nu ne putem alipi, asimila ca prada în șarpe? Nimeni  nu este compatibil complet cu nimeni. Sună ca dracul, dar adevărat. Pe malul Râului Negru să nu plângi. Salonul de spital. Mai ieși de acolo, nu? Expresia- „să  nu judeci cu picioarele”         are o bază. De când mă cam lasă picioarele, judec febril. Deci este invers, nu vai de cap, dacă nu ai picioare. Nu-mi plac făpturile care nu știu să întrebe, nu știu să răspundă, parcă ar fi sfincși. Ne place să ne plângem, cu măsură. Cu puțin umor. Dacă am fi prea sinceri lumea s-ar umple de gemete. Bătrânețea nu mi se potrivește. Obligațiile ne usucă sufletul. De aceea și eșuăm adeseori. Nici bătrânețea nu este obligatorie.  Vorbesc cu durerea iubirii,chipurile se risipesc, rămân cuvintele, nimic nu rezistă mai mult decât cuvintele,asta mi-a spus-o  un mut, el scria, a venit Marele Orb, a confirmat, A venit surdul, a dat din cap, Vanitas vanitatum,  nu te încrede în cuvinte,spun alții, dar inima știe ce știe, nu poți ucide un sentiment, el se ascunde, aud pașii voștri, aud sărutările ,memoria nu face zgomot, vine și ziua  iubirilor nestăpânite, pumnalele nu ne sperie, o păpușă închisă într-un cub de sticlă, orașul ca o migrenă,flori împrăștiate,  aici s-a petrecut ceva, vorbesc cu durerea iubirii.Nu facem nimic ilegal, ne iubim.

BORIS MARIAN

   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu