Satanael

 

Numele Satanael conține Numele Domnului, El, pentru că tot Domnul l-a creat pe îngerul decăzut, Satana. O rudă m-a numit Satana, o fostă iubită, la fel, altcineva mi-a spus că sunt bolnav, fiindcă scriu versuri.  Este adevărat că în copilărie am ucis muște, broaște, mi-am „dresat” motanul să facă pas de defilare, în rest nu am păcate, deși unii spun că sunt certăreț. Așa o fi. Am fost și sunt într-un război ascuns cu toată lumea, inclusiv cu mine. Unii cred că nu pot fi tandru, deși, tot în tinerețe, puteam să plâng, pe ascuns, într-o sală de film. Ca orice om mă consider deștept și bun, că doar nu poți trăi cu ideea că ești un ticălos. Între greier și motan, aleg motanul, spunea și Eugenio Montale, este o filozofie în chestia asta. Motanul, oricum, este al diavolului. Plesnet de bici poate fi cuvântul, dar și mângâiere divină. Pe pietriș mergi cu băgare de seamă. Să ai grijă întotdeauna să fie în apropiere o poartă, o ușă. Scorpioni sunt peste tot. Am visat niște domni îmbrăcați în negru, eu nu eram printre ei, ci culcat într-un colț. Mă uitam pe unde să ies. Viața nu fuge nicăieri, noi fugim de ea. Cred cu atâta putere în viața de apoi, încât deja o trăiesc. Cea mai curioasă pasăre mi se pare porumbelul sălbatic, supus tuturor riscurilor pentru că el nu atacă pe nimeni.

BORIS MARIAN

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu