Blogul Meu (77)

Micol

Micol
Pentru Micol voi scrie scurt - Te neiubesc,
Ea va ridica din sprincene, timp în care o voi săruta fulgerător,
Micol, Micol, cine va sta să te asculte?
Prea-i scurtă viața să nu ne iubim.
Inima știe doar ce au știut părinții,

,

poate ceva în plus,
Micol, ai sâni prea frumoși să pot discuta în liniște,
de mulți ani doream să scriu un roman
de tip american, dar noi tot vorbim,
iar ne iubim și ,timpul trece,
a…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Mai 26, 2014 la 6:04am — Nu sunt comentarii

Copacul ***

Copacul
În cale-mi stă un copac

sub formă de șarpe,

ascultă, spune șarpele,

am sfaturi bune,

copacul este doar camuflajul meu,

eu am să-ți dăruiesc oricare fruct,

al poeziei, al muzicii, al dragostei,

ce vrei?

M-am dat un pas înapoi,

nu te sfii, arată-ți talentul ,

șuieră reptila,

l-am ascultat, am scris un poem,

nu merge, zice șarpele,

cântă-mi-l, l-am cântat,

nu-mi place, fă dragoste,

zise, pe loc s-a…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Mai 25, 2014 la 8:00pm — 6 Comentarii

File de poveste

File de poveste
Era odată, în Orașul Sfânt,

Un învățat cu har pentru Cuvânt,

Venise din Venice, alese-o casă

Din piatră cenușie, colțuroasă.

El număra și ore, zile,

Cum numeri la popice bile,

O pădurice îi cânta în noapte,

Muntele repeta ecouri, șoapte,

Se-nfiora în vânt fecioara,

Cum se cutremură sub ramuri căprioara,

Iar mai departe, îngerii în horă,

Iubire de nestins, o auroră,

Ea spuse,îmbrac rochia…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Mai 24, 2014 la 7:03am — 4 Comentarii

Clape

Clape
.

Mâinile ca niște păianjeni pe clape,

sunetele ies ca din ape,

urcă pe boltă, la Dumnezeu,

Sunt anonim ca și El, nu sunt eu.

Nu vă așteptați să-mi sfâșii carnea,

să-mi arăt sufletul,

porumbei, ciori trec prin Cișmigiu,

vagabonzi, nebuni, bețivi, boschetari,

curve, pensionari, legionari,

carliști, comuniști, cominterniști,

homo-hetero-trans-sexuali, de toate nuanțele,

vom fi faianțele de la marea morgă numită…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Mai 23, 2014 la 10:00am — 4 Comentarii

Sunt oameni

Sunt oameni
Sunt oameni care rămân în afară,

spune bossul cu glas de fanfară,

natura bate cu pumni de oțel,

bossul spune că e un miel.

Seara te cheamă acel acasă,

Bossul vine cu o mireasă,

Eu aș dormi sub cerul liber,

Prieten fiind cu domnul Retriver.

Miră-te tu și pentru tine,

Eu am luat prea multe buline,

Oameni, rămâneți mereu în afară,

Că-năuntru casa-i murdară,

n-are cine s-o mai albească,

respublica noastră…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Mai 22, 2014 la 6:42am — 2 Comentarii

Barnabeu ș.a.

Barnabeu ș.a.
Barnabeu, moralistul mă trage de mânecă,

Grăbește-te, zice, că se întunecă,

Diverși prieteni ai dumitale

Te-au îngropat la Puchenii din Vale.

Acum ei înțeleg mult mai bine

Ce voiai să le spui în suspine,

Să nu intervii în ce făptuiesc,

Furnica are un Everest.

Să nu stagneze, nu-i adormi,

Astfel înțeleptul Barnab glăsui,

Apoi dispăru din ochii mei,

Singur și trist nu-i foarte greu.…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Mai 21, 2014 la 8:20am — 3 Comentarii

Pe la cinci

Pe la cinci
Pe la cinci, vremea s-a răcit,

Au murit cinci. În opinci.

Am închis ferestrele și nevestele.

Să trăiți, ordinul a fost executat, sunt la aparat.

Aparatul a ucis milioane,

Trec rânduri și coloane de executanți,

Mutanți, creiere călcate cu fierul,

Destul, detest, spuse omul din Vest.

Estul tace, estul este rapace.

Vrea pace printre morminte.

Raz, dva, eins, zwei, Schweinerei.

Suntem înconjurați de mlaștini,…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Mai 20, 2014 la 7:31am — 4 Comentarii

Între prietenie și iubire/ cuvânt? ( text adăugit)

Cuvânt?



Și nu ne-am spus nici un cuvânt,

Mult prea devreme am ucis

Oricare sentimente, sunt

și eu printre acei din vis?

Deci, călătorule, bilet,

Să-ți iei oriunde, mi-e egal,

Orice devine un secret

Când dușmănia e pe cal.

Un pod, un drum, ne salutam,

Ne strângeam mâinile luând

Numele Domnului în van,

Prietenia-i doar cuvânt?

******************************



Pentru prietenie calină, cală,

Ajunge o cutie… Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Mai 19, 2014 la 7:00am — 3 Comentarii

Râsul îngrașă oamenii

p>Omul are multe vieți,

una este mai de preț

celelalte sunt virtuale,

de le pui la socoteală.

Dacă nu faci chiar nimic,

Poate construiești un dric,

îmbulzeală genioasă,

umblă tanti, are coasă,

nu poți strecura o glumă,

geme genioasa turmă.

Toți sunt cu postumitatea,

Dar postumii nu știu carte,

Vor un sațiu pământesc,

Tu te nărui, ei doar cresc,

Ia și tu pană subțire,

fii ghimpos, nea Trandafire,

sare…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Mai 18, 2014 la 9:00am — 4 Comentarii

Suntem sunete***

>Sunetul 100 (o sută)
Când tu lipsești, lumea dispare

Oriunde ai fi, pe țărm, departe–n zare

Pe alte continente, alte-oceane

Sunt pulbere rotindu-se sub soare

Sunt templul antic, veșnic doar coloane

Din care zeii au fugit, fără de taine

Mă vizitează doar turiștii, mă filmează

Doar tu lipsești, regina mea vitează

În transparente văluri, invizibil

Ți-e trupul, sufletul e nimbul

Pe care îl zăresc sub pleoapa-n lacrimi

În soarele…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Mai 17, 2014 la 11:30am — 8 Comentarii

Niluțe, biluțe

Niluțe, biluțe
O bilă se plimba pe Nil,

Niște niluțe cu două biluțe,

În colțul buzelor, zâmbet – biluță,

Dintr-0 biluță, două căruțe,

Caii nechează, moartea e trează,

Cum să opresc rostogolirea,

Îngenunchierea, pământenirea

Bilă, biluță, nu-ți pierde firea,

Viața-i o bilă cu pietre de-o kilă,

**************************************

Într-o noapte am visat că nu murisem,

Mă plimbam liber pe străzi,

Nu avea cine să mă…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Mai 17, 2014 la 7:32am — Nu sunt comentarii

Absurd fife

Execuția
Încolonați, disciplinați, soldații mergeau către viață. Comandantul fără sex strigă – STAI. Soldatul X să iasă din coloană. A făcut bancuri porcoase în timpul marșului. Va fi executat. Cine se oferă? Unii zâmbeau, alții tăceau. Ieși o mogâldeață, ridică arma și trase. Coloana își continuă drumul. Pe zăpadă rămase o pată kaki și o dâră subțire de sânge. Nici un comentariu. Mergeau spre viață. Care? Nimeni nu întreba nimic. Invitație la noblețe? Taci, flețe. Nici un cuvânt nu…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Mai 15, 2014 la 8:26am — 1 Comentariu

Se moare

Se moare



Motto – Nu poți fi învins, dacă nu te lași. Numai lașii pot fi învinși.



Se moare foarte des și foarte mult,

Precum ne vine ploaia-n mai, mărunt,

Ba inima, rinichii, tot ce vrei,

Se moare cum coboară funigei.

Dar noi rămânem veseli sau mofluzi,

Trecem prin apă, gâște, nu prea uzi,

Azi a murit prietenul, eu scriu,

Sunt în puteri ca orice bidiviu.

Sunt supărat pe moarte, supărat,

Ea nici nu vrea să stea cu noi la… Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Mai 15, 2014 la 7:16am — 5 Comentarii

Muza și harul

Muza și harul
Horum, harum und warum,

Cum se joacă un nebun?

Marea stârnită de razele lunii

mi-aruncă blesteme și-mi lasă lăstunii,

țâșnire de râs, amazoana pe cal,

iar calul devine violet ca un val,

frumosul castel se răstoarnă-ntr-un film,

ascultă, iubito, trompeta lui Jim,

în piept bat trei inimi, iar ochii te ard,

muza și harul și-un veșnic hazard.

Noaptea începe, ziua se scurge,

Fug odalisce din băile turce,…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Mai 14, 2014 la 7:30am — 2 Comentarii

Execuția/ Insula de diamant

Execuția
Încolonați, disciplinați, soldații mergeau către viață. Comandantul fără sex strigă – STAI. Soldatul X să iasă din coloană. A făcut bancuri porcoase în timpul marșului. Va fi executat. Cine se oferă? Unii zâmbeau, alții tăceau. Ieși o mogâldeață, ridică arma și trase. Coloana își continuă drumul. Pe zăpadă rămase o pată kaki și o dâră subțire de sânge. Nici un comentariu. Mergeau spre viață. Care? Nimeni nu întreba nimic. Invitație la noblețe? Taci, flețe. Nici un cuvânt nu…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Mai 14, 2014 la 6:30am — 4 Comentarii

Lovitură ratată

Lovitură ratată

Lui Sebastian Costin
E drept , băiete, astăzi, noi n-am dat lovitura,

Iar băncile-şi deschid la ore fixe geamul,

Noi mai păstrăm vreo două- trei gloanţe, avem hamul,

Mârţoaga a murit azi-noapte, în pădure.

Acolo este gloria, sunt banii ce ne-aşteaptă,

Acolo sunt frumoasele doamne aurii,

Băiete, lasă fumul să treacă, nu privi

Cu disperare, poate, o văduvă bogată

Ne va primi la noapte, îi vom citi poeme,

Ea va căsca…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Mai 13, 2014 la 6:15pm — 3 Comentarii

Temelie*

Piatra de temelie este prea aspră,

Ocolim, ne fofilăm, zâmbim în doi peri,

Ne cununăm pe ascuns,

Veghem, nu dormim, carceră este trupul omului,

Nu deschide, strigă nebunul, e vocea mea?

Anevoios ne apărăm, ne scuipă cine și ce vrea.

Straniul zâmbet al nerușinării.

Că sunt de folos mi-ar fi de ajuns.

Nu văd în jur decât aurul grâului legănat.

Apoi vine un val și mă ia. Adio.

O lotcă mă ține legat. Mai trăiesc?

Sângele, ca și…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Mai 12, 2014 la 11:00am — 7 Comentarii

La o piatră ***

La o piatră
Mă uit la o piatră, scrie numele meu,

Ea se uită la mine, eu nu mă uit,

Așa încep eu poemele optimiste,

Cineva-și încălzea limba la soare,

Altul ținea degetul în pământ până-nflorea,

Pune-ți ciorapii când mori, îi spunea străbunicul,

În aurita, caldă după-amiază, noi ne-ntâlneam sub diferite chipuri,

Imaginația se scutură de raze, ne-mbrățișăm ca în clișee- video-clipuri,

Ce crudă-i realitatea, ce anostă, este nevoie de poeme…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Mai 11, 2014 la 9:00am — 9 Comentarii

Biblia ne răsfață*

Biblia ne răsfață
Ce a vrut Dumnezeu?Pace.

Care este scopul lui Dumnezeu? Pace.

Ce răscumpărăm noi? Nimic.

Unde sunt morții? Peste tot.

Toate zilele sunt cele din urmă.

De ce permite Dumnezeu suferința?

Nu știm. Dar ochii orbilor se vor deschide.

Dumnezeu nu are grijă numai de tine.

Mergem încet înapoi cu un an,

De la 72 la un an prenatal.

Se zbenguie diavolii, ești un atom,

Vei fi numai pulbere, uneori, om.…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Mai 10, 2014 la 9:00am — 8 Comentarii

Blocul *

Blocul
Blocul nu avea ștergător de picioare. Nici becuri. Nici familii zâmbitoare. În schimb, în fața lui era o poartă măreață din fontă urmată de niște trepte strâmbe. În locul ferestrelor erau găuri cum au oamenii cărora li s-au scos ochii. S-a auzit o armă, un zgomot de împușcătură, un braț frânt. O mână neagră s-a întins peste cartier. A trecut o umbră cu aripi largi. Oamenii ieșeau din case și se învârteau în cerc, amețiți. Nimeni nu punea o întrebare. Într-o anumită privință și…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Mai 6, 2014 la 8:00am — 6 Comentarii

Despre

Cotofana Relu a creat această reţea Ning.

Note



Creat de Cotofana Relu Sep 12, 2009 at 2:59pm. Actualizat ultima dată de Cotofana Relu Apr 21.

Autor de onoare


LAURENȚIU BELIZAN


Scriitorul Laurenţiu Belizan s-a născut pe 28 iunie 1963. A absolvit Liceul „B. P. Hasdeu” din Buzău şi Facultatea de Electrotehnică din Bucureşti. A moştenit pasiunea pentru lectură şi scris de la tatăl său, Alexandru Belizan, un foarte apreciat profesor de limbă şi literatură română.
Este câştigător al Marelui Premiu la secţiunea "Poezie" al Concursului naţional de Debut Literar UniCredit 2011, cu volumul "Pareidolia". Volumul, publicat de editura Humanitas, îi este lansat la Târgul Internaţional Gaudeamus - parte de carte, ediţia a XVIII-a din noiembrie 2011, cu o prezentare făcută de criticul Paul Cernat. În noiembrie 2012 publică volumul „Onirograme”, apărut la editura Editgraph din Buzău.
Poeme traduse în spaniolă şi publicate în revista online Circulo Poetico RefleXos - Espacio Niram, Madrid, sub îngrijirea Ariadnei Petri. Poeme tălmăcite în engleză de prof. Veronica Văleanu şi editate în revistele online Cuadernos literarios şi Cultural Club.
Este cofondator şi secretar al cenaclului ”Ante Portas”, înfiinţat în august 2013 sub egida Casei de cultură a sindicatelor din Buzău.
• Laureat cu premiul special RefleXos (Madrid) în cadrul ediţiei 2010 Concursului „Astenia de primăvară”, organizat de Hermeneia.com.
• Asociaţia culturală ”Renaşterea buzoiană” îi conferă în aprilie 2012 Diploma de merit pentru performanţe literare care onorează Buzăul în literatura naţională şi de pretutindeni.
• În mai 2012 i se decernează premiul ”Opera prima” pentru volumul ”Pareidolia”, la Festivalul internaţional ”Tudor Arghezi”, ediţia a XXXII-a, prezidat de Ana Blandiana şi Dan Cristea, prilej cu care are onoarea să o cunoască pe Mitzura Arghezi.
• În aprilie 2013, "Onirograme" ia premiul pentru cea mai bună carte, la Festivalul „Primăvara Poeţilor”, organizat de Biblioteca judeţeană Buzău

literatura pentru copii

Primăvară, cui ne laşi?
Postat de Aurora Luchian
De cu noapte se zvonise,
Prin brusturi şi ciumafai,
Că vara se pregătise
Să vină cu mult alai,
Triluri dulci, fluturi zburdalnici,
Şi cireşi bogaţi şi falnici;
Vacanţă la copilaşi.
Primăvară cui ne laşi?

(continuare)
Revistă de artă şi cultură


Statistici T5
© 2014   Created by Cotofana Relu.   Oferit de

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu