Blogul Meu (77)

Abanos

Abanos
Am visat că eram abanos,

Eram negru, n-aveam nici un os,

Ce scrii tu este catastrofal,

Mai bine erai chefal.

În abis mă scufund voluptuos,

Cu abisul mereu sunt în cros,

Ce scrii tu este foarte ciudat,

Mai bine erai carbonat.

Un veșmânt ne separă de cer,

Fie om, leopard, rinocer,

Între noi sunt păianjeni uriași,

Nu-i vedem, ei sunt zeii malgași.

Șerpi hidoși se preumblă pe jos,

Ce spui tu este foarte…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Mai 5, 2014 la 12:30pm — 4 Comentarii

Hemo

Hemo
Hemoleucogramă de cuvinte, dureri de ceafă înainte,

Un VSH acolo, la o adică, colesterolul, Doamne se ridică,

Transaminazele vertiginos se nalță,

Trigliceridele se clatină-n balanță,

Cu glicemia cum stai, frate?

Ești acru rău, se vede și din spate.

Știm ce face dublul, dar nu știm ce-i simplul,

ce mai drege timpul, care nu e-n cuplu,

nu ca scriitorul zis și Ygrec Ix ,

dă-mi , te rog, o viață , dacă poți un pix.

Cu Grandet…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Mai 4, 2014 la 10:27am — 3 Comentarii

Iepurilă

Iepurilă
Iepurilă - un erou, now, I know,

O mică tipografie îmi trimite-o poezie,

Poezia nu-i a mea, ieși afară dumneata.

Hai să fim serioși, soioși, scorțoși.

Bordurile de granit multă lume au hrănit.

Copacii plâng sub funingine,

Ingine-re-mi-fa-sol-la- si.

Incolor e sângele,

Doamne, plânge-le pe fetele

Date-n comerț cu șperț ca o marfă.

Isadora Duncan cu eșarfă,

Așa e lumea de-acum.

Iepurilă, vezi-ți de drum.…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Mai 3, 2014 la 7:06am — 8 Comentarii

Fain, fain, zise bursucul

Fain, fain, zise bursucul
În cercuri tot mai vaste

Ne-ndepărtăm de noi,

Atrași de alte astre,

De îngeri și moroi.

Unii devin furtună,

Alții doar vulturi gri,

Eterni vom fi, cunună

Altor planete vii.

Iar eu mă voi întoarce

La masa mea de scris,

Un vechi ceasornic toarce,

Oare ce vede-n vis?

**************************

Strâmbul zice că e drept,

Iar nebunul…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Mai 2, 2014 la 7:09am — 3 Comentarii

O, Valery

O, Valery
Omul nu dorește ciorchinele înțelepciunii,

Nu dorește să soarbă aburul strămoșesc,

El judecă totul, nu se lasă mistuit, doar mituit,

De aceea focul este dușmanul binelui,

Să faci din orice căldură și lumină,

Am auzit că bălegarul luminează noaptea,

Tăciune răbdător, creierul fiecăruia,

Sângele – trandafir topit de inimă,

Trupul femeii –o amforă pentru vinul plăcerii,

Golul așteptării e viața noastră.…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Mai 1, 2014 la 6:45am — 6 Comentarii

Nave fantomă

Nave fantomă

Nave fantomă bântuie prin sufletele noastre,

Uneori nici nu le vedem,

Unii pleacă, se-ntâmplă, cu ambulanța,

Alții cu un Boeing păgubos.

Ca zăpada de primăvară ne topim,

Vom lăsa ghioceii în urmă?

Fotografiile se-ngălbenesc, unele

Se regăsesc la gunoi.

Îți vorbesc, micul cenotaf din lemn brun,

Emoția se desprinde din umbre, există?

Inelul de aur se schimbă în fier, apoi în rugină.

Cascadele păstrează un secret în ciuda…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Aprilie 30, 2014 la 1:00am — 12 Comentarii

Carte aurită

Carte aurită
Amurgul , ca o carte aurită

Se lasă greu pe fruntea mea,

Citesc din amintiri câte-o iubită,

Apoi ajung copil. Un nimenea.

Citesc cu încântare umbre, șoapte,

Simt, plin de teamă, rară-nfiorare,

De parcă pe pământ e prima noapte,

De parcă soarele lumină n-are.

În jur, oamenii vorbesc de toate,

Eu nu aud, cuprins sunt de iluzii,

Doar mâna ta pe fruntea mea, o carte

Fără cuvinte potolește cruzii

Pirați ce vor să…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Aprilie 29, 2014 la 9:14am — 16 Comentarii

Accente

Accente
Cel mai rău inamic este fostul amic,

Dar orice inamic este un nimic,

Spuse Sf. Dominique,

Accente omniprezente, acide și paricide,

De țintă ține-te, flintă,

Ia seama, nu ești Dalai Lama,

Combativ, rebarbativ, vandal,

Vin din deal,

Bucuriile, curiile au adus copii și mame,

Duhuri, parfumuri, spray-uri,

Cervantes scria okay-uri,

Dix a pus mâna pe-un pix,

A fost condamnat la fix.

Zece ani și o lună, te…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Aprilie 28, 2014 la 6:22am — 5 Comentarii

Biete cuvinte*

Biete cuvinte
Biete cuvinte, bete, oarecare,

Obscure, uneori, precum și sentimentele ascunse,

La sărbători se-mbracă în aur,

Apoi dispar ca Nibelungii.

Când nu mai este nimic de făcut,

Când toate iubitele s-au pierdut,

Vin cuvintele, porumbei rătăciți,

Bat la uși, sună, oamenii sunt tăcuți.

O, fericiți sunt poeții, ei se bucură

și de o silabă, ei mor fără grabă,

ei au surâsul pe buze, cuvintele lor – flori albe,

negre…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Aprilie 27, 2014 la 5:30am — 8 Comentarii

Sunt singurul? *

Sunt singurul ce te iubește azi, în lume,

Așa îmi spun, deși nu cred nici eu,

Ai darul de-a trezi oceanu-n spume,

De-a-L mânia pe însuși Dumnezeu,

Mai demn mă simt iubinde-te, în ciuda

Atâtor bârfe, vorbe grele, calomnii,

Eu știu ce poate gura lumii, cruda,

Nu-i iartă nici pe morți și nici pe vii,

Iar noi suntem mai fericiți, se spune,

Decât am merita, din uri, eu fac cunune.
************************

Când tu lipsești, lumea… Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Aprilie 26, 2014 la 3:30am — 6 Comentarii

Cantilenă

Cantilenă
Încerci să înțelegi de ce și cum,

În care fel iubim, urâm, murim,

Dar în deșertul negru Karakum,

Doar ceru-i siniliu –sublim.

Ca un copil încerci să înțelegi,

De multe ori ți se va spune să nu-ntrebi,

Sunt taine ce rămân întregi,

știi drumul către muntele Horeb?

Femeile nu-s îngeri, nici nu vor

Să fie îngeri, vor să înțeleagă,

Ceea ce și tu ai întrebat de-atâtea ori,

Ce rimă se mai pune după „dragă”?

BORIS…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Aprilie 25, 2014 la 8:00am — 5 Comentarii

Cel mai iubit

Cel mai iubit
Fiecare om este cel mai iubit dintre pământeni,

Chiar și Ulise, ce multă durere i-au adus

Iubirea și ura zeițelor,

Visez și eu, te visez, Ulise,

Așa cum tu mă visezi pe mine,

Zise prietenul Vasile, unele capete au căzut,

Toate visau la tine, Ulise.

M-am trezit cu o rană adâncă deasupra umerilor,

Nu mai aveam cap, se întâmplă,

Auzeam cum picură noaptea,

Precum gheața din martie,

m-am rugat Celui de Sus,…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Aprilie 24, 2014 la 9:38am — 2 Comentarii

Iubirea Sf. Ioan****

Iubirea Sf. Ioan
Capul meu stă pe tava privirilor voastre,

tâmplele îmi zvâcnesc ca furtuna-n fereastră,

cum de nu pot muri după ce am scris un poem?

Înalț privirea, în jurul meu nu s-a schimbat nici un semn,

nu mai pot nici ochii să-i închid,

lumina mă orbește, sunt ca o frunză în vid.

Ne-ndoios, nimic nu stăpânesc,

îmi trec stele galbene în sânge,

eu dansez, cu cartea-mbătrânesc,

Zidul Plângerii mă cheamă și mă strânge,

iar pustiul…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Aprilie 23, 2014 la 8:30am — 9 Comentarii

Absurd two**

Absurd two
Pe strada Cazărmii au sângerat crinii,

În fiecare noapte tropăie iacobinii,

Ce te miri, mire? Ia-ți mireasa

și du-o în locul unde se face mătasea.

E-o pacoste, Doamne, să te ucidă

Un oarecare, ca pe o omidă,

Fii om, ridică-te în picioare,

Fă stânga-mprejur, mergi la răcoare.

Din pat mă ridic ca o ridiche,

Mă doare rotula, apoi rinichii

Încep să țipe la mine satanic,

E sărbătoare-n ținutul turanic.

Trist eu domnesc ,…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Aprilie 22, 2014 la 9:30am — 8 Comentarii

Absurd one

Absurd one
Orice ating se preface în aur.

Merg în pustiu, îl caut pe Dumnezeu, pe Faur.

Am părăsit câmpia înmiresmată.

Nimic nu există, totul pare, deodată.

O buhă-mi țipă-n urechea stângă,

Lacrima râsului începe să plângă.

Cuvântul fugar se strecoară cu teamă,

Ca un lup către stână.

Fericirea cu moartea se-ngână.

Azi, iarna vrajbei noastre,

Cu vrajbă nouă s-a-năsprit,

Dar lupul, că-i flămând e pedepsit.

Spune ce…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Aprilie 21, 2014 la 5:03pm — 6 Comentarii

Tânăr

Voi fi iar tânăr, pare prea absurd,
Voi fi bătrân, chiar sunt, dar nu mă simt,
Nu sunt nici orb, nici mut, nici surd,
Disprețuiesc căderea mea în timp,
Privirea mea e darul prețuit,
Ştiu să primesc, la fel și dăruiesc,
Sufletul meu respiră, te-am iubit
Și înmiit acum eu te iubesc.
Ești liberă să nici nu mă observi,
În codrul vechi eu sunt bătrânul cerb.
Boris Marian
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Aprilie 20, 2014 la 3:36pm — 8 Comentarii

Corvoada

Corvoada
Și jocul este o corvoadă, când nu ai păstrat copilăria în suflet.

La început a fost Haosul,

A venit dr. House și-a întrerupt repaosul,

Zeița Geea era femeie de serviciu,

Lucra la un baron pe nume Ariciu.

Îi făcea curte și un mic golan,

Mai oacheș, îl chema Tartarian.

Iar o vecină mai geloasă, Nyx,

i-a scos un ochi cu-o lovitură grea de pix.

S-a prezentat un polițist Ether,

A întrebat aiurea, nu avea nici fler,…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Aprilie 20, 2014 la 9:52am — 6 Comentarii

Întrebări

Întrebări
Încep să mă întreb tot mai des, de ce scriu? Apoi mă întreb dacă eu scriu literatură sau doar niște însemnări. Desigur, nu fac rău nimănui, nici pasărea, aparent, nu face rău, dar mai ciugulește o larvă, un viermișor. Toți suntem niște prădători. Cineva vorbea de suferință. Toți suferim. Unii tac. Cineva vorbea de credință. Ne putem ruga. Dar de ce scriem? Îmi puteți spune?
Joc

Casă nouă, Casanova

A murit lovit de rouă,

Micromegi și microregi

Îl…
Continuare
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Aprilie 19, 2014 la 12:12pm — 4 Comentarii

poetul nu a murit *

>În orice anotimp iubirea-și face loc
Ești fulg de nea sau albul unei flori
Iar inima e fluierul de soc
În sunetul curat e un fior
De bătrânețe nu-mi vorbi, eu n-o cunosc
Iubesc și iarna, toamna grea de rod
De bătrânețe, moarte n-are rost
Să-mi cuvântezi, ne-aflăm pe-un pod
Îmbrățișați, cum încă nu am fost.
Boris Marian
<
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Aprilie 19, 2014 la 11:30am — 14 Comentarii

PAȘTE FERICIT

ULTIMUL TIMP - NICIUN POEM PE BLOG, O FI JUDECATA DE APOI?
Adăugat de BORIS M. MARIAN la Aprilie 19, 2014 la 8:13am — Nu sunt comentarii

Despre

Cotofana Relu a creat această reţea Ning.

Note



Creat de Cotofana Relu Sep 12, 2009 at 2:59pm. Actualizat ultima dată de Cotofana Relu Apr 21.

Autor de onoare


LAURENȚIU BELIZAN


Scriitorul Laurenţiu Belizan s-a născut pe 28 iunie 1963. A absolvit Liceul „B. P. Hasdeu” din Buzău şi Facultatea de Electrotehnică din Bucureşti. A moştenit pasiunea pentru lectură şi scris de la tatăl său, Alexandru Belizan, un foarte apreciat profesor de limbă şi literatură română.
Este câştigător al Marelui Premiu la secţiunea "Poezie" al Concursului naţional de Debut Literar UniCredit 2011, cu volumul "Pareidolia". Volumul, publicat de editura Humanitas, îi este lansat la Târgul Internaţional Gaudeamus - parte de carte, ediţia a XVIII-a din noiembrie 2011, cu o prezentare făcută de criticul Paul Cernat. În noiembrie 2012 publică volumul „Onirograme”, apărut la editura Editgraph din Buzău.
Poeme traduse în spaniolă şi publicate în revista online Circulo Poetico RefleXos - Espacio Niram, Madrid, sub îngrijirea Ariadnei Petri. Poeme tălmăcite în engleză de prof. Veronica Văleanu şi editate în revistele online Cuadernos literarios şi Cultural Club.
Este cofondator şi secretar al cenaclului ”Ante Portas”, înfiinţat în august 2013 sub egida Casei de cultură a sindicatelor din Buzău.
• Laureat cu premiul special RefleXos (Madrid) în cadrul ediţiei 2010 Concursului „Astenia de primăvară”, organizat de Hermeneia.com.
• Asociaţia culturală ”Renaşterea buzoiană” îi conferă în aprilie 2012 Diploma de merit pentru performanţe literare care onorează Buzăul în literatura naţională şi de pretutindeni.
• În mai 2012 i se decernează premiul ”Opera prima” pentru volumul ”Pareidolia”, la Festivalul internaţional ”Tudor Arghezi”, ediţia a XXXII-a, prezidat de Ana Blandiana şi Dan Cristea, prilej cu care are onoarea să o cunoască pe Mitzura Arghezi.
• În aprilie 2013, "Onirograme" ia premiul pentru cea mai bună carte, la Festivalul „Primăvara Poeţilor”, organizat de Biblioteca judeţeană Buzău

literatura pentru copii

Primăvară, cui ne laşi?
Postat de Aurora Luchian
De cu noapte se zvonise,
Prin brusturi şi ciumafai,
Că vara se pregătise
Să vină cu mult alai,
Triluri dulci, fluturi zburdalnici,
Şi cireşi bogaţi şi falnici;
Vacanţă la copilaşi.
Primăvară cui ne laşi?

(continuare)
Revistă de artă şi cultură


Statistici T5
© 2014   Created by Cotofana Relu.   Oferit de

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu