Ea nu are chip

Ea nu are chip și nici nume, este mizeria-n spume, este trecutul din gloată, gata s-apuce o bucată, nu știu să-i spun mult stimată, poate să-i spun , ah, neroadă, dar nu va crede, nu știe ce poate smintitul să scrie, el mult a visat Occidentul, a fost pentru „albaștri” pacientul, ea nu are chip, ea nu știe, ce poate smintitul să scrie. Mi-a fost ca o soră, iubită, mi-a fost mai mult de-o ispită, vecină cu prea-fericirea, dar ea a trădat însăși firea, a fi, a nu fi prea se cere omului simplu o părere, nu are chip și nici nume, născută ca Venus din spume, eu dau cu piciorul în minge, iar mingea are meninge, e creier prea mult sub carcasă, ea nu are chip și nici casă, ea nu știe ce e iubirea, ca-n peștera din Altamira, desene, culori vaporoase, fibre de păr și de oase, nu știe, nu știe, nu știe, smintitul scrie și scrie,doar răul are profilul și fața frumos desenate, doar răul este perenul , acea buruiană, lichenul, bacterie, virus, doar răul, pe el se lăfăie hăul, te cheamă, acum știu ce nume ai, ai avut, nu-l voi spune, să nu fii cumva calomniată, virgină să fii, nepătată, să naști numai viermi, dragă moarte, tu nu ai păcate, pătrate, rotunde-ți sunt țâțele, lapte ai din belșug, neagră-noapte ce curge din văi și din munte, lapte din stele mărunte. „ Tu nu ești frumoasă, Marta,tu nu ești frumoasă, Moarte, însă ochii tăi cei verzi, ca și mugetu-m cirezi, mă atrage, mă desparte . Când nu mă voi teme, când nu-mi va fi lene, când voi ajunge la termen, mă-mpunge dorința de viață, de desigur, măreață, precum e castelul lui Brabanelul, iar coala curată ți-o las, poate odată te-așterni la scrisoare cu o mică eroare, dar tu nu greșești, noi nu suntem pești, deși orice pește mai râde, mai creșre, caras auriu la mine-n sicriu. O fisură în perete își dă multă impotanță, komme meine liebe Katze und wir werden alle tantzen, clipa asta e eternă, s-o trăim ca pe o clipă, de stai drept, umbra se strâmbă, de stai strâmb, ți-apare o gâlmă, nu-i nimic mai nou sub soare, unel naște, altul moare, nu citi, iubita mea, ochii-ți se vor crucișa, e păcat de ochii tăi, uneori mai buni, mai răi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu