Leul şi linge-lătrăul

Leul şi linge-lătrăul






Era odată un leu zburlit care se evidenţia prin multiplele calităţi ale sale, printre care şi cântatul la flaut. Mulţi îl lăudau , dar cel mai fidel era un tip înalt, bine făcut, fără minte, care lingea ce putea şi lătra la cei care nu iubeau flautul. Nu aveai voie să spui nimic despre flaut, pentru că atingeai prestigiul leului. Leul avea uneori umor, mai glumea pe seama lătrăului, dar, de obicei îl mângâia, îl lăuda pentru hărnicia sa, pentru că hrana leului era asigurată. Restul vietăţilor din pădure aveau opinii diverse, dar cine stătea să le asculte?. La fiecare sesiune, evident, cel ales era leul, deşi, o dată, o singură dată, era să iasă ursul, însă numărătoarea s-a repetat şi leul a primit ...partea leului.

S-a întîmplat ca lătrăul să se îmbolnăvească – jale mare pe leu. Noroc că omul s-a înzdrăvenit. Am uitat să spun că lătrăul era om, nu prea aţi auzit ca un om să slujească unui leu. Uite că se nimereşte şi asemenea situaţie. De aceea eu, personal, m-am minunat câtâ admiraţie putea avea lătrăul-om faţă de o fiară care nici şcoală nu avea, nici din specia humanoidelor nu făcea parte. L-am întrebat cum vine chestiunea, mi-a răspuns- Are forţă? Are. Este autoritar? Este. Păzeşte pădurea? O păzeşte. Stai, stai, am întrebat, dar de cine o păzeşte? Ei, de duşmani, avem mulţi, iar calomniatori şi mai mulţi.

Avea o obsesie legată de calomnie. Îi dădeam dreptate. Calomnia este un rău şi nici nu pare prea necesar. Bine, dar e leu, nu e om. Cine ţi-a spus? Întrebă lătrăul. Am tăcut. Faţa lătrăului devenise rece, privirea de oţel. Aha, deci dumneata ai răspândit zvonul că leul nu este om. Da, dar are coamă, colţi, coadă, blană. Ce vorbeşti, dom”le. De unde ştii, eşti informat? M-a cam încurcat modul lui de a apăra cauza leului. M-am retras, nu înainte de a primi promisiunea lătrăului, că la prima adunare o să propună izgonirea mea din pădure. I-am spus doar atât- Păi, eu nici nu sunt din pădure, doar sunt om. Serios? Nu am observat, ham-ham, se minună lătrăul.



Boris Marian

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu