Styx

Cum se face filosofie cu ciocanul, spargeți pianul, spune Zaratustra zis și Nietzsche, un nebun care i-a înnebunit pe mulți, i-a distrat pe unii, i-a îndepărtat pe alții de orice filosofie. El a venit cu un ciocan și a spart toate canoanele. Adică „dincolo de bine și de rău”, adică „nu există morală”. Unde ajungem, fraților? Nu suntem frați, nu suntem , are dreptate Nietzsche,dar nici nu-mi place când se tot vorbește de bestia din om, eu nu simt că sunt bestie A-i trage de limbă pe idoli, ce spun ei? Din lenevie se trage întreaga filosofie, deștept lucru. Aristotel spunea că pentru a trăi singur trebuie să fii ori animal ori zeu ( ceea ce este tot aia)
Ințelepciunea pune limite cunoașterii?. Este omul o eroare a lui Dumnezeu sau Dumnezeu o eroare a omului? Ceea ce nu mă ucide, mă face mai puternic. Citez din același Nietzsche ine-puizabil. Oamenii nu au cântece. Dar, se întreabă Nietzsche , ca un ignorant, cum se face că rușii au cântece? La fel vorbește despre germani că nu au spirit. Cine îi place? Evreul? Nu cred. Poate anticul, iluzoriul grec, Apolo, Dionis fiind prototipuri inventate. Nu-i plac nici femeile, ele nu au fundament, nu sunt profunde, iar adevărul le atinge pudoarea. Era misogin fiind bolnav sau impotent? Nu degeaba Hitler îl iubea, deși ca inteligență , Nietzsche era infinit superior.
When the voices of children are heard on the green, scria Blake, suflet negru, integru, iubit de un cedru, pe unde și cerbul, își scutură verbul, imberbul, celebrul. The hero holds firmly the reins of his four horses, adaugă, se roagă
Walt Whitman, aș vreau să-i fiu fiu, să fluier cu el pe tăpșanul Carmel, în vechi Israel, pe valea ce urcă, pe deal ce se surpă, ABRACADABRA, șoptește livada în noaptea în care, iubito, cărarea vorbea de trădarea ce-ai pus-o la cale în mințile tale pe care le luase monahu-Atanase. Aha, am Anfang steht das A. Mehr Bibliophilie, sagte Frau Sophie. Tu sospiri, tu i miri ( Joseph Haydn). Incredibil , mein Gott. The story goes, some chroniclers, cică niște cronicari, were badly needing some shalwars și s-au dus la Rapaport să le dea un pașaport. De ce Rapaport, de ce pașaport ar întreba orice om cu scaun la cap, dar scaunul este mult mai util decât capetele unora.Am fost bătrân , acum întineresc, am renunțat la băutură și țigară, devin tot mai curat, mai îngeresc, când voi muri, veți spune, „Uite-l, zboară”. Se luptă inima cu un balaur fumegos, e pregătită barca, trecem Styxul, în ultimul moment renunț, sunt mai prejos de acest gest, prefer să-mi caut pixul, hârtia, lampa, cărțile pe raft, cu moartea nu fac Bruderschaft.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu