Taci din gură


Taci din gură

 

 

 

 

Cred că Dumnezeu ne-a lăsat doar două daruri – cunoașterea și ura.

Iubirea ne-o inventăm noi.  Veți spune că sunt un eretic. Sunt.

 

Am cunoscut  trei indivizi, X,Y, Z..  X era înalt de trei metri, mi-a strigat – TACI, MĂI DIN GURĂ, NU VEZI CĂ EȘTI PROST? Nu vedeam. Omul m-a pus în lanțuri, într-o celulă, un lup păzea ușa, m-a lăsat să mor de foame., de singurătate.  Y era un tip firav, cu ochelari negri, de spion, deștept foc, mi-a strigat – TACI  DIN GURĂ, NU VEZI CĂ EȘTI PROST? Nu vedeam.  M-a înjurat, m-a scuipat, și-a stins țigara în palma mea și dus a fost.  Z  a fost mai blând la început. Mi-a spus că suntem prieteni, că mă apreciază, apoi, brusc a scos un bulan de cauciuc, m-a lovit în moalele capului și mi-a strigat – NU VEZI CĂ EȘTI PROST?  Nu vedeam, eram și amețit de la lovitură. Omul mi-a promis că-mi sparge dinții, mă bagă la pârnaie, îmi ia casa, slujba,  tot, mă las gol-goluț.

 

Adevărul este că am întâlnit în viață tot atâta ură, cât și  posibilități de cunoaștere.  Nimeni  nu a regretat niciodată nimic. Se bucură de viață și de bucuriile ei.(sic!). Mă refer la X,Y,Z.  Din dragoste nu am învățat nimic, pentru că inima este un copil prost, de aceea, probabil, mi se striga – NU VEZI CĂ EȘTI PROST?

 

Fondatorul psihanalizei era fiul unui negustor de lână. Nu a tăcut, a vorbit ce avea de vorbit.

 

Esenin semăna cu un mesteacăn, cu o colină în zori, cu un râu albastru, nu a tăcut.

 

Jaguarul își mușcă stăpânul numai după ce crește.

 

Nudul –cariatidă și omidă.

 

Dansatoare pe sârmă – trist spectacol.

 

Ciocul mic și pasul mare, creier  slab și capul tare.

 

Se anunță mari vijelii, taci din gură.

 

BORIS MARIAN

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu