Îmi face bine durerea. Simt că trăiesc. Îmi este milă de cei care nu cunosc durerea și bucuria vieții. Nici moartea nu este de lepădat. O experiență, ca oricare alta. Eu cred nestrămutat în viața de apoi. Nu știu dacă mă voi vedea cu Dumnezeu, dar orice este posibil. De ce duci o viață anormală, mă întreabă proful de la școală. Mă pune să număr ferestrele de vizavi, trecătorii și câinii vagabonzi. Blonzi ca și mine. Omul are două nări, doi ochi, un buric și restul. Unii se remarcă, alții se descarcă. O vrabie mi-a lăsat o mizerie în palmă. Eu vin cu inima aici, cu creierul. Cine se teme de mine? Un barcagiu. Dar balenele trăiesc în Caraibe. Am cunoscut un brici minunat care călătorea. Iubesc briciul. Mă simt domn peste furnici. M-am trezit într-un vis în care toți mă iubeau. Citiți de la dreapta la stânga ce am scris aici. Aroganță. Cu prea multă aroganță, iarba nouă se înalță, clopotele bat în neant, am iubită, sunt amant. Să te minți, să fii tu însuți, să fii râs sau numai plânsu-ți, sânge cald îți dăruiesc, rafaelic și dantesc. Nu avem timp. Așa au spus vestitorii. Aur și mătase ne oferă viitorul.Soarele este bunul nostru comun.Iubito, simt tâmpla ta pe tâmpla mea,zvâcnetul tău pe zvâcnetul sângelui meu. Nu avem timp, gonacii morții vin din urmă, Am vorbit destul în lumină. Cu o sabie am despicat burta balaurului, nu puteam altfel.Tăunii abia așteptau. Și totul sub același soare.De aceea darul tău vine numai noaptea. Trupul tău, poemul meu într-o sfântă erecție. Nu lăudați soarele, el există și fără noi. Pe cel rău, binele îl înrăiește mai mult. O știu din experiență.Cruzimea din texte face bine, dar nu acesta este adevărul căutat. Adevărul este iubire. Iubirile nu mor, se transformă. Poți cunoaște un om în câteva minute sau niciodată.Ura se hrănește din orice, chiar din ea însăși.Femeia și bărbatul au aceleași drepturi, dar fiecare le înțelege altfel.Nu există un labirint mai greu de străbătut decât sufletul femei, dar merită.Cavalerii, cu legile de acum, ar fi fost toți la închisoare, pentru omor calificat.Adevărul nu este urât, urâți putem fi noi, uneori.E bine să ascultăm femeile, dar apoi să judecăm la rece. Laudele pot fi letale pentru artiști. Trăncăneala este salvare pentru cei ce nu gândesc. Fii circumspect față de anii ce vin.A fi sau a nu fi nu este o întrebare, ci două, iar răspunsurile sunt nenumărate. Să fii cinstit și să te cheme Brutus?Ca să rupi un trandafir îți trebuie fie curaj, fie pasiune.În timpul vieții, poeții nu sunt luați în serios, iar după moarte sunt uitați. Unii A greși este omenește, a nu regreta este iar omenește, a repeta, tot omenește este, dar ce nu este omenește? Minciuna nu are picioare lungi, dar poate alerga în patru labe. BORIS MARIAN

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu